خلاقيت خلاقيت .

خلاقيت

لوگو

طراحي لوگو

طراحي لوگو و آرم
طراحي لوگو و آرم

يكي از مسائل مهمي كه براي يك سازمان ميتواند مطرح باشد طراحي لوگوي آن است. لوگوي شركت شما ميتواند هميشه نام سازمان را به خاطر مشتري بياورد و در ذهن افراد باقي بماند.

يكي از مواردي كه افراد هميشه در طراحي لوگو در رابطه با آن تصور اشتباهي دارند مسئله استفاده از تصاوير است. برخي تصور ميكنند لوگو چيزي است كه در آن بايد از تصويري استفاده شود. اما بايد گفت طراحي هاي لوگو گونه هاي متفاوتي دارد. برخي از آن ها شامل تصوير ميباشند مانند شركت اپل، برخي ديگر مانند شركت سوني تنها از تايپوگرافي يا نوشته استفاده ميكنند. اين تنها بسته به سليقه شما ميباشد و هيچ گونه اجباري در آن نيست. تصور ديگر آن است كه لوگوي سازمان يا شركت بايد مرتبط با فعاليت شركت باشد، يعني شما بتوانيد با نگاه به لوگوي يك سازمان پي به نوع فعاليت آن سازمان نيز ببريد. هيچ اهميتي ندارد كه به اين موضوع توجه داشته باشيد. بسياري از لوگوهاي معروف وجود دارند كه به هيچ وجه نشان دهنده فعاليت سازمان مرتبطشان نيستند. براي نمونه لوگوي شركت مرسدس بنز، اين لوگو تنها به مرور زمان شناخته شده و تبليغات و كيفيت محصولات اين شركت باعث در خاطر ماندن اين لوگو شده است. شما نيز ميتوانيد به هنگام تبليغات خود، در كنار نام شركت و سازمان خود، لوگوي خود را قرار دهيد تا به مرور زمان اين طرح در خاطر افراد نقش ببندد. در طراحي يك لوگوي خوب و مناسب عوامل بسيار زيادي دخيل ميباشند. به خاطر داشته باشيد كه همين بخش كوچك ميتواند معرف سازمان، برند، جايگاه و هويت كمپاني شما باشد. طراحي لوگو يكي از مهم ترين بخش هاي طراحي در هر سازمان ميباشد و باعث ميشود كه روندهاي بعدي براي طراحي وب سايت شما نيز به دنبال آن شكل بگيرد. اما چه چيز باعث ميشود يك لوگو خوب باشد؟ يك لوگوي خوب خواه يك تصوير باشد و يا فقط يك تايپوگراف بايد داراي قدرتي باشد كه خود را به نمايش گذارد. يك لوگوي خوب، منحصر به فرد ميباشد و نبايد با لوگوي ديگر شركت ها و كمپاني ها اشتباده گرفته شود، به ويژه با لوگوي ديگر رقبا. لوگوي شما نبايد داراي محدوديت زماني باشد. طراحي آن بايد به گونه اي باشد كه در طول 10، 20 يا 50 سال دوام داشته باشد. طراحي لوگوي يك كمپاني ميتواند به راحتي در رابطه با آن كمپاني حسي را در مخاطب القا نمايد. بنابراين بايد در نظر داشته باشيد تا به بهترين شكل از اين خصويت بهره مند شويد. اينكه اين حس چگونه القا ميشود و اينكه آيا تأثير مثبتي بر مخاطب دارد يا خير كاملاً در دستان شما ميباشد، پس در طراحي لوگوي خود دقت لازم را به عمل آوريد.

انواع مختلف طراحي نشانه و آرم

در مجموع سه نوع اصلي براي طراحي لوگو وجود دارد كه عبارتند از: لوگو تايپ لوگوهاي مستقيم لوگوهاي انتزاعي لوگو تايپ ها

اين دسته از لوگوها، رايج ترين آن ها ميباشند و اغلب شامل يك شمايل متمايز به همراه يك فونت و تايپوگراف زيبا ميباشند. اين دسته از لوگو به ويژه ميتوانند براي كمپاني هايي مورد استفاده قرار گيرند كه در آن واحد در چند تجارت فعاليت دارند. بسياري از لوگوهايي كه شما مي شناسيد، مانند سامسونگ، سوني، پلي استيشن و از اين قبيل، شامل اين دسته از لوگوها ميباشند. در اين چنين لوگوهايي با استفاده از طرح هاي ساده ميتوان شكل هايي به ياد ماندني از اسم يك كمپاني به وجود آورد. براي مثال يكي از معروف ترين اين لوگوها، لوگوي شركت كوكا كولا ميباشد. لوگو مستقيم

اما لوگوهاي مستقيم كه باز هم جزو لوگوهاي رايج ميباشند از تصوير يا شكلي استفاده ميكنند كه به نوعي با فعاليت آن برند در ارتباط است و شما با مشاهده آن متوجه زمينه كاري يك برند خواهيد شد. براي نمونه هنگامي كه شما به لوگويي نگاه كنيد كه تصوير يك برگر را نشان ميدهد، متوجه خواهيد شد كه اين لوگو مربوط به يك فست فود يا رستوران ميباشد.

آرم انتزاعي

دسته آخر لوگوهاي انتزاعي هستند. چنين لوگوهايي نبايد مستقيماً در ارتباط با نوع فعاليت و يا نام شركت باشند. به همين منظور ميتوانند گزينه مناسبي براي سازمان هايي باشند كه چند فعاليت انجام مي دهند. يكي از معروف ترين اين لوگوها مربوط به شركت Apple ميباشد. در صورتي كه شما لوگوي اين شركت را مشاهده نماييد نمي توانيد به زمينه فعاليت آن پي ببريد. به بيان ديگر ميتوان گفت لوگوي انتزاعي به گونه اي با نام يك كمپاني در ارتباط است و يا حسي را در رابطه با آن القا ميكند. براي دريافتن اين مطلب كه چه لوگويي براي كمپاني شما بهترين انتخاب ميباشد ابتدا بايد با اين 3 دسته آشنايي پيدا كنيد. پس از آن مرحله نحوه طراحي لوگو به ميان خواهد آمد كه در آينده به اين موضوع نيز خواهيم پرداخت. يك آرم برند شما نيست و هويت شما نيز نيست. طراحي لوگو ، طراحي هويت و نام تجاري همه نقش هاي متفاوتي دارند ، كه در كنار هم ، يك تصوير درك شده براي يك تجارت يا محصول را تشكيل مي دهند.

است بوده است؛ بحث هاي اخير در وب در مورد اين موضوع، در مورد لوگوي خود را به نام تجاري خود را است. اگرچه ممكن است اين واقعيت داشته باشد ، اما هيچ توضيحي در مورد تفاوت هاي بين "مارك" ، "هويت" و "آرم" نديده ام. من مي خواهم اين را اصلاح كنم.

برند چيست؟

- تصويري از شركت هاي عاطفي درك شدهبه عنوان يك كل. هويت چيست؟ - جنبه هاي بصري كه بخشي از برند كلي را تشكيل مي دهد. آرم چيست؟ - يك آرماز طريق استفاده از يك مارك يا نماد ، يك تجارت را به ساده ترين شكل خود مشخص مي كند .

برندينگ چيست؟

برندسازي مطمئناً موضوعي سبك نيست - كل نشريات و صدها كتاب در مورد اين موضوع نوشته شده است ، با اين وجود براي خلاصه تر كردن آن مي توانيد "مارك" را به عنوان يك سازمان ، خدمات يا كالايي با "شخصيت" شكل دهيد كه توصيف مي كند. با درك مخاطب. در اين يادداشت همچنين بايد اظهار داشت كه يك طراح نمي تواند يك برند "بسازد" - فقط مخاطب مي تواند اين كار را انجام دهد. يك طراح پايه و اساس مارك را تشكيل مي دهد .

بسياري از مردم معتقدند كه يك نام تجاري فقط از چند عنصر تشكيل شده است - برخي از رنگ ها ، برخي قلم ها ، يك آرم ، يك شعار و شايد برخي از موسيقي ها نيز به آن اضافه شوند. در واقعيت ، اين بسيار پيچيده تر از آن است. ممكن است بگوييد كه يك مارك يك تصوير شركت است.

ايده اصلي و مفهوم اصلي در پس داشتن يك تصوير شركتي اين است كه هر كاري كه يك شركت انجام مي دهد ، هر آنچه را كه در اختيار دارد و هر آنچه را كه توليد مي كند بايد منعكس كننده ارزش ها و اهداف تجارت به عنوان يك كل باشد.

اين قوام اين ايده اصلي است كه شركت را تشكيل مي دهد ، آن را هدايت مي كند ، نشان مي دهد كه چه چيزي را مي ايستد ، به چه اعتقاد دارد و چرا وجود دارد. اين صرفاً برخي از رنگ ها ، برخي از نوع هاي مختلف ، يك آرم و يك شعار نيست.

به عنوان نمونه ، بياييد به شركت معروف IT ، اپل بپردازيم. اپل به عنوان يك شركت ، يك فرهنگ سازماني انساني و يك اخلاق قوي شركت را طراحي مي كند ، اين كار با داوطلبانه بودن ، حمايت از دلايل خوب و درگيري در جامعه مشخص مي شود. اين ارزش هاي كسب و كار در تمام كارهايي كه انجام مي دهند ، از محصولات نوآورانه و تبليغاتشان ، گرفته تا خدمات به مشتري خود ، مشهود است. اپل يك برند عاطفي انساني است كه واقعاً با مردم ارتباط برقرار مي كند - وقتي مردم محصولات يا خدمات خود را مي خرند يا از آنها استفاده مي كنند. آنها مانند يك قبيله بخشي از مارك تجاري را احساس مي كنند. اين ارتباط عاطفي است كه نام تجاري آنها را ايجاد مي كند - نه صرفاً محصولات آنها و يك آرم اندازه نيش.

براي درك كامل تر از مارك تجاري ، به زبان ساده ، من كتاب Wally Olin را توصيه مي كنم : كتابچه راهنماي برند كه من نقل مي كنم "يك راهنماي ضروري و آسان براي مرجع نام تجاري درخشان" است.

طراحي هويت چيست؟

مهمترين نقش در "نام تجاري" يا "تصوير شركت" يك شركت ، هويت آن است.

در بيشتر موارد ، طراحي هويت حول وسايل بصري مورد استفاده در يك شركت استوار است ، كه معمولاً در مجموعه اي از دستورالعمل ها جمع مي شوند. اين دستورالعملها كه يك هويت را تشكيل مي دهند ، معمولاً نحوه استفاده از هويت را در انواع رسانه ها ، با استفاده از پالت هاي رنگي تأييد شده ، فونت ها ، چيدمان ها ، اندازه گيري ها و موارد ديگر به كار مي گيرند. اين دستورالعمل ها اطمينان مي دهند كه هويت شركت به طور منسجم نگه داشته مي شود ، كه به نوبه خود ، به عنوان يك برند اجازه مي دهد به عنوان يك كل قابل تشخيص باشد.

هويت يا "تصوير" يك شركت از بسياري از دستگاههاي تصويري تشكيل شده است:

لوگو (نمادي از كل هويت و مارك تجاري)

لوازم التحرير (Letterhead + كارت ويزيت + پاكت و غيره)

وثيقه بازاريابي (بروشور ، بروشور ، كتاب ، وب سايت و غيره)

محصولات و بسته بندي (محصولات فروخته شده و بسته بندي كه در آن وارد مي شوند)

طراحي لباس (موارد ملموس لباس كه توسط كارمندان پوشيده مي شود)

علائم (طراحي داخلي و خارجي)

پيام ها و اقدامات (پيام هاي ارسال شده از طريق روش هاي ارتباطي غير مستقيم يا مستقيم)

ساير ارتباطات (صدا ، بو ، لمس ، و غيره)

هر چيزي تصويري كه نمايانگر تجارت باشد.

همه اين موارد يك هويت را تشكيل مي دهد و بايد از مارك به طور كلي پشتيباني كند. با اين حال ، اين آرم ، هويت و مارك تجاري شركت هاي مختلف است كه در يك مارك قابل شناسايي قرار گرفته اند. اين مارك نماد و نماد تجارت به عنوان يك كل است.

آرم و لوگو چيست؟

براي درك اينكه طراحي لوگو چيست ، ابتدا بايد بفهميم كه براي چيست.

يك آرم براي… شناسايي است .

يك آرم از طريق استفاده از يك مارك ، پرچم ، نماد يا امضا يك شركت يا محصول را مشخص مي كند. يك آرم به طور مستقيم شركت را نمي فروشد و نه بندرت توصيف يك تجارت را نشان مي دهد. لوگوها معناي آنها را از كيفيت چيزي كه آن را نشان مي دهد ، استخراج مي كنند ، و نه راه ديگر - آرم ها براي هويت وجود دارند و نه براي توضيح. به طور خلاصه ، اين كه آرم به چه معني است از آنچه به نظر مي رسد از اهميت بيشتري برخوردار است .

براي نشان دادن اين مفهوم ، به طراحي لوگو آنلاين مانند افراد فكر كنيد. ما ترجيح مي دهيم كه با نامهاي خود - جيمز ، دوروتي ، جان - به جاي توصيف گيج كننده و فراموش نشدني از خودمان مانند "مردي كه هميشه صورتي مي پوشد و موهاي بلوند دارد" بخوانيم. با همين روش ، يك آرم نبايد به معناي واقعي كلمه توصيف كند كه تجارت چه كاري انجام مي دهد ، بلكه تجارت را به روشي قابل تشخيص و به ياد ماندني مشخص مي كند.

توجه به اين نكته نيز حائز اهميت است كه تنها پس از آشنايي با يك آرم ، آيا به روشي كه قرار است بطور يكسان انجام شود ، عمل مي كند چگونه ما بايد نام افراد را بياموزيم تا آنها را شناسايي كنيم.

اين آرم تجارت يا كالايي را به ساده ترين شكل خود مشخص مي كند.

خلاصه:

نام تجاري - تصوير هيجاني شركتها به عنوان يك كل درك شده است. هويت - جنبه هاي بصري كه بخشي از برند كلي را تشكيل مي دهد. لوگو - شناسايي يك كسب و كار در ساده ترين شكل خود را از طريق استفاده از يك علامت يا آيكون . چگونه مي توان مارك ، هويت و طراحي لوگو را خلاصه كرد؟ نظرات و افكار مانند هميشه خوش آمديد

منابع:

http://mehdihemati12.ratablog.com/post-79833.html

http://niloomidi.123blog.ir/blog/post-30435.html

 https://ekbatansamir.farsiblog.com/1398/12/24/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%D9%85/

http://rozomid.blog.ir/1398/12/24/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%A2%D8%B1%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 

برچسب: آرم، لوگو، طراحي لوگو، طراحي آرم، logoونشانه، طراحي آرم و لوگو، لوگو حرفه اي، آرم چيست؟، گرافيك، طراحي آرم، آرم حرفه اي، نمونه لوگو، لوگوي نماد، لوگوي خاص، بهترين لوگو، نشانه، نشان، logo design، نشان تجاري، علامت، نماد گرافيكي، لوگو شركت، آرم حرفه اي شركت، طراحان لوگو، ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۲۷:۰۰ توسط:نيلوفر موضوع: نظرات (0)